maandag 1 augustus 2011

Klein naaiprojectje

Een klein naaiprojectje, simpel en snel klaar: een tuutjesketting.

Onze kleine meid krijgt haar tuutje enkel nog in bed, maar ook in de auto, zeker als we wat langer moeten rijden. De laatste tijd durfde dat nogal eens aanleiding geven tot concerten van op de achterbank: tuutje weggooien is héél leuk, tuutje zelf terugpakken daarentegen is dan onmogelijk, met de nodige protesten tot onvermijdelijk gevolg. Ben je dan alleen onderweg, dan ben je zowat verplicht de auto aan de kant te zetten, naar dat tuutje op zoek te gaan, het haar terug te geven en te hopen dat ze 't niet binnen de kortste keren opnieuw weggooit - om ervoor te zorgen dat ik dan verschillende tuutjes bijheb ben ik niet georganiseerd genoeg. Ben je samen onderweg, dan plooit degene die niet aan 't rijden is zich in allerlei bochten om dat tuutje op te rapen van ergens onder/achter/naast de zetel, geeft het haar terug en hoopt ook nu dat het niet meteen weer wegvliegt.

Genoeg van dat! Dat vond ik toch, en ik produceerde een tuutjesketting. Ze vond het eerst maar niets, zo'n ding, en zat eraan te trekken onder een almaar herhaald "nee nee nee!", maar ondertussen heeft ze zich er blijkbaar bij neergelegd. Ze gooit haar tuutje nog wel eens weg, maar kan het dan gewoon zelf terugpakken. Zalige rust voor ons!

Ik volgde de handleiding van De Stikdoos, heel duidelijk uitgelegd!

Goeie foto's nemen is niet gemakkelijk, ze heeft duidelijk nog geen modellenallures, maar toch een poging om jullie er iets van te laten zien:




Ik gebruikte hetzelfde stofje als hier, en gebruikte een gewone rode knoop als versiering.

Lang leve de rustige autoritten!

4 opmerkingen: