donderdag 3 november 2011

Piepow vs. tricot, aflevering 2

Een paar maanden geleden waagde ik me al eens  aan tricot naaien, maar dat liep toen niet al te best af. Maar zie, het kan verkeren!


Deze rok is op zich helemaal niet speciaal, maar voor mij is hij dat des te meer, want ik ben zo blij dat ik een geslaagde tricot rok heb kunnen maken! Het is een heel simpel patroon dat mijn lerares voor mij op maat heeft getekend. Tailleband, voor- en achterpand, alles aan elkaar met de overlock, onderaan een rolzoompje, en... klaar!



Ik had niet genoeg stof om de tailleband dubbel te knippen, maar dat ziet toch niemand. En kennen jullie de truuk met "het ondergoedelastiek" al? Héél handig om zo'n tricot rok af te werken!




Jaja ik ben dus echt wreed content. En met mijn nieuwe naaivriendje in huis gaan die tricot en ik nog dikke vrienden worden!

14 opmerkingen:

  1. Wauw die is echt heel mooi!!Dat stofje is geweldig...En zo mooi afgewerkt...mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel geslaagd! Aan die onderbroekelastiek zou ik nu eens nooit gedacht hebben, heel goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel geslaagd! Mooi model, mooi stofje! Wat een goed idee om ondergoedelastiek te gebruiken!
    Ik zou ook niet meer zonder die overlock kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg, met dat ondergoedbandje. Je zou het er om doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel, van de 2e poging al zeer geslaagd zeg! Tof rokje en die ondergoedelastiek had ik nog nooit gezien, maar had je het me niet gezegd, ik dacht dat het één of ander fancy bandje was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n toffe rok! Goed gedaan! En jouw nieuwe vriend ziet er ook geweldig uit... (toch maar een brief naar de Sint schrijven?!)

    Toffe laarzen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Tine,
    Ik zag dat je een leuke reactie opmijn bog had achtergelaten, bedankt zo ontdek ik nu dus weer jouw leuke site, wat een leuke dingen maak je!
    Ik heb sinds kort ook een locker te leen maar super leuk wat je er allemaal mee kan.
    Bevalt dievan jou goed?
    Dat ondergoed elastiek is een erg goed idee.
    Ik blijf je zeker volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Tine, zo mooi! Die kleuren, prachtig. Ik had ook niet geweten dat het een ondergoedrekker was, haha, goed gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel knap, & mooi afgewerkt, vanbuiten & vanbinnen, en die truk??? groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie rok seg!
    Zo'n machien zou ik ook wel willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, leuk rokje! Mooie botjes ook trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig! Ik vind het een prachtige rok! Bravo voor het geslaagde tricot-avontuur. Op naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen