dinsdag 15 januari 2013

Feestkleedje bis

Ik zou het nog bijna vergeten, dat ik jullie nog een feestkleedje schuldig was.

Aangezien al mijn winterstofjes hier waren blijven liggen, probeerde ik rond de feestdagen nog zoveel mogelijk af te werken. Dit kleedje lukte nog net op de valreep.


Het patroon, de Cowl Neck Jumper Dress van Heidi&Finn, moet ik jullie niet meer voorstellen. Ik maakte het in een rood gebreid stofje met een lichte glinstering, heel mooi maar o zo om op te vloeken. Dat schoof en bubbelde maar, zelfs mijn overlock kon er geen weg mee. Qua afwerking is dit dus absoluut geen topstuk, maar het moet gezegd, Lilith staat er goed mee.


En ziet u dat diadeempje? Het arme kind is gezegend met krullen die zéér traag groeien. Meer dan eens kwam ze al thuis van school met de vraag wanneer ik haar nu ook eens staartjes in haar haar zou geven. Telkens moet ik haar dan teleurstellen. Het rode diadeempje maakte gelukkig veel goed! "Hemadeempjes" zijn nl. ook voor grote meiden, zo wist ze me te vertellen, en glunderend paradeert ze nu dus geregeld rond met een diadeem in haar krullen. Toch fijn, als ze met zoiets simpels zo gelukkig zijn...



12 opmerkingen:

  1. ze staat er inderdaad heel mooi mee!
    diadeempjes doen het hier ook altijd goed bij de dochter (met krullen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een mooi model hè, er ligt er hier ook nog eentje te wachten om gemaakt te worden! Ik onthou de diadeempjes tip, er woont hier ook een krullenbol zonder al te veel krullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind hem prachtig. En je dochter ook :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan, van die afwerking zien we niks ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hadden vroeger ook diadeempjes, die we kochten bij de kapster!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, diadeempjes zijn ook hier een hit, maar ook een ketting doet prima dienst als diadeem heeft de jongste ontdekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het moddeletje en de kleur van het kleedje vind ik zeer geslaagd en zo mooi die krullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het kleedje staat haar zeker prachtig! En wat lief dat ze zo blij is met haar diadeem :)

    BeantwoordenVerwijderen