zaterdag 9 februari 2013

Babygerief

Met onze tweede spruit in aantocht, beginnen de ideetjes om babygerief te naaien meer en meer vorm te krijgen. Al die kleine spulletjes, het is moeilijk voor te stellen dat het hier over een maand of vier ook weer zo ver is.

Om te oefenen maakte ik een jumpsuitje volgens het patroon van Kiind. Onze lieve buurvrouw zou elk moment bevallen, en dus was dat de ideale gelegenheid.



Een leuk paddenstoelentricootje dat ik ooit kocht bij Rood met Witte Stipjes, aangezien het kind nog niet geboren was, moest het unisex worden. Een heel leuk patroontje is het, niet moeilijk en snel klaar.

Ik gebruikte ook voor de eerste keer de Kamsnaps die ik kocht bij de Stoffenfee, en daar moet ik toch nog even mee oefenen, denk ik. Van de vijf die ik de jumpsuit zitten, zijn er twee die maar onder zachte dwang weer open willen. Ik snap ondertussen dat ze iets te dicht tegen de rand zitten, waardoor de stof dreigt te scheuren als we te hard trekken.
Het pakje zal dus niet bij de buren terechtkomen, we houden het gewoon zelf, tot in juni.

En voor ons lieve buurjongetje Miel, dat ondertussen geboren is, maak ik gewoon iets anders, toch?

16 opmerkingen:

  1. Geweldig schattig!! Hoe "jammer" dat je het nu zelf moet houden door die kam snaps ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Dat ruikt naar bandwerk voor de nieuwe baby, denk ik, en na enkele pakjes ben je ongetwijfeld kamsnapexperte. Toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die is zo mooi,je zou er bijna terug een baby voor willen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden! Ik heb me ook laten verleiden tot het kopen van kamsnaps, maar denk er ondertussen al aan op ze opnieuw te verkopen :( Ze willen precies niet meewerken, die dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi, zeg! Die gestreepte boordstof doet het helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Maar toen ik zag dat het met die kamsnaps was, dacht ik al "niks voor mij, dat durf ik niet ..." . Al heb ik ook al door dat ongeveer al het schattig babygerief met zo'n sluitingen is ... Weer een angst om te overwinnen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi! En wat zal die baby bij jullie binnenkort altijd schoon en schattig aangekleed zijn! Schattig, dat babygerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooooh die baby van jullie heeft sjans (en Miel binnenkort ook, daar twijfel ik niet aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi, zo leuk doe paddenstoelen en de kleurencombinatie is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh heerlijk schoon & lief!!!
    geniet nog efkes van je bolle buikske!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Dit moet ik ook eens beginnen maken als babygeschenkje. Nu nog op zoek gaan naar leuke tricotjes.

    BeantwoordenVerwijderen