dinsdag 25 juni 2013

Een maand

Zolang is het al geleden dat mijn leven ondersteboven en binnenstebuiten draaide. Dat ik van opperste euforie naar het diepste dal ooit werd geprojecteerd. Ondertussen is er al zo veel gebeurd, dat het eigenlijk al veel langer lijkt - en anderzijds lijkt het alsof het nog maar gisteren was.

Mijn leven, dat zal nooit meer helemaal bovensteboven en binnenstebinnen draaien. Terugkeren naar wat geweest is, dat kan niet. Een zwaar besef, dat me soms bijna belet gewoon voort te doen, te blijven ademen.

Maar als ik dat manneke zie, dan vergeet ik het ook wel eens. Het is ook gewoon genieten van onze baby, voor hem zorgen en hem (bijna) platknuffelen. Genieten als hij in mijn armen in slaap valt. Genieten als hij onder zijn mobile ligt en heerlijk op zijn tuutje ligt te zuigen.

We komen er wel.


26 opmerkingen:

  1. Ik kan me alleen maar inbeelden wat een turbulentie het nieuws veroorzaakt heeft!
    Maar als ik jullie Ernestje daar zo zie liggen; hij zal het goed hebben bij jullie! Je komt er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, dat is waar, maar je gaat zoveel in de plaats krijgen. Er zullen nog moeilijke momenten aankomen, maar ik ben er ook zeker van dat jullie kleine man jullie hierin gaat sturen en dat jullie er alleen maar sterker uitkomen. En als het allemaal even te veel wordt, trek dan op tijd aan de rem. Zorg ervoor dat je af en toe even kunt genieten van me-time, hoe kort dat soms ook maar kan zijn, geniet van kleine dingen, die kunnen je batterijtjes soms weer helemaal opladen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een maand alweer! Wat gaat het snel! En ik kan geloven dat jullie leven op z'n kop gezet werd, maar ik ben ook erg blij te lezen dat je toch ook écht wel kan genieten van je zoontje! Houden zo! En koester die geluksmomenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. stap voor stap, meer moet dat niet zijn om een lange reis te kunnen maken
    wat een scheetje is hij toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk komen jullie er! Met zoveel liefde geraak je overal. (en met zoveel steun)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op de foto ziet hij er een prachtig ventje uit die gelukkig is dat hij in zo'n warm gezin is terecht gekomen.

    Hou je goed en hou je vooral niet in om soms je gevoelens eens van je af te schrijven (lees: bloggen)

    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie komen er wel, écht wel. Kijk dit manneke toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. al zal het niet altijd even evident zijn, met veel liefde en zorgen lukt jullie dit zeker! hij ziet er toch super uit, dat kleine ventje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Om het toch eens over iets anders te hebben: wat ziet hij er schattig uit in dat pakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. om op te eten, jullie Ernest! (en natuurlijk komen jullie er wel en hij ook, met vallen en opstaan, daar ben ik nu eens zeker van!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met de eerste maand van Ernest, en van jullie in je nieuwe en ook hele andere leven. Uiteindelijk weet natuurlijk niemand hoe zijn kind zal opgroeien... De tijd zal alles leren, en je zult je moeten voegen en plooien en meegroeien. Raar moet het zijn, deze dingen "gebeuren normaal alleen bij anderen". En wat een topshirt trouwens! Sterkte meid, het zal heus niet altijd simpel zijn idd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo een mooi babietje. Hij is om op te eten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb er het volste vertrouwen in dat jullie dat goed gaan doen! Het zal voor beiden leren worden, maar het belangrijkste is dat Ernestje gaat opgroeien in een gezin dat hem overstelpt met liefde, dat hem platknuffelt en doodgraag ziet!
    En zeg, wat een knap manneke is dat nu al geworden zeg! zo alert!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alweer een maand! De tijd gaat snel, kijk dat mooie manneke toch. Fijn dat ook het genieten al weer lukt en ja, jullie komen er wel, met vallen en opstaan, maar echt, jullie komen er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Omringd door liefde komt alles goed voor dit kleine mannetje... en jullie komen er zeker ook, misschien met vallen en opstaan, maar zeker en vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah, zo'n schatje ziet het eruit! Leuk een update te lezen trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga even voorbij aan alle zorgen en bekommernissen... wat een schattig kereltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb net je blog ontdekt. Proficiat met jullie zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jullie werden onvoorbereid het diepe ingegooid, maar zwemmen ongelooflijk dapper verder. Met zo'n ingesteldheid komen jullie er zeker, en voor die moeilijkere momenten: veel moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie foto zeg met die wijde, geïnteresseerde blik op de wereld! Zoveel liefde... geniet maar van dat ventje want ook Ernest zal snel groeien en bloeien en groot worden! liefs, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och wat een mooi mensje ligt daar! Richt je zoveel je kan op de dag van vandaag, de wind van morgen waait ten slotte pas morgen (boedhistische wijsheid). Redden zul je het zeker! Alle goeds gewenst.

    Lieve groet,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat verwoord je dat mooi, je komt er wel, weet dat traag ook heel mooi kan zijn! Bewuster intenser, altijd even aanpassen en af en toe ook eens vloeken en dat mag, dat gaat vooral zijn op onbegrip van de buitenwereld en je onzekerheid over de toekomst. Je doet het fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. om op te eten, schattig boeleke! Als ik hem daar zo zie liggen denk ik ... natuurlijk komen jullie er ... misschien met vallen en opstaan, maar het gaat lukken!
    en supergoed gelukt dat pakje dat hij aanheeft, misschien moet ik mijn tricot-kampsnaps-fobie toch maar eens opzij zetten en proberen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Er zal schoonheid te vinden zijn in het "gebroken" gevoel, lieverd...
    Geluk hebben is toeval, gelukkig zijn is een keuze.

    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen