woensdag 19 juni 2013

Geel!

Zodra ik wist dat ik weer zwanger was, begon ik na te denken over geboortekaartjes, doopsuikers enz. - of eerlijk, eigenlijk al van voor ik zwanger was, zo gek ben ik wel.

Ik wilde absoluut een kaartje met foto van Lilith. Graag iets origineels, zeker niet in de typische sepiatinten, ik had wel een paar ideetjes. Na veel rondkijken vonden we bij Beeldburo helemaal onze goesting. In haar portfolio vind je de geweldigste geboortekaartjes, en bovendien wist ik van twee vriendinnen dat ook haar service geweldig is. Het leek besloten, dus. Alleen liet Ans ons al snel weten dat ze voor een geboorte in juni geen tijd zou hebben. Jammer... ontgoocheling, maar op zoek naar iets anders, dus.

En dat iets anders werd uiteindelijk gewoon zelf doen. We hebben geen professioneel toestel, en zijn absoluut geen professionele fotografen, maar besloten het erop te wagen. Als het nergens op trok, konden we nog altijd een alternatief zoeken, toch?

Ondertussen had ik al een redelijk vast idee van hoe het eruit moest gaan zien. We vonden een tweedehands retro poppenwagen, en dan kon de zoektocht naar een kleedje voor Lilith beginnen. Ok, zelf maken was ook een optie, maar ik wist niet echt wat ik wilde, noch van stof, noch van model, en zag er dus al snel vanaf om het nog vlugvlug zelf in mekaar te flansen. Uiteindelijk werd het een knalgeel kleedje van Strass. Afgewerkt met een paar gele bloemetjes in haar krullen, zag ze er meteen heel feestelijk uit.

En zo geschiedde. We hielden een echte fotoshoot, en uit de massa's foto's sprong er één uit die dé foto voor het kaartje werd. Het  gele kleedje bracht me op het idee om van geel dan maar meteen het thema te maken. Ik maakte de foto zwart-wit, maakte daarna het kleedje en de bloemen weer geel, en Meneer Piepow nam de rest van de vormgeving op zich.


Content, echt! En zelf ontworpen, we zijn er eerlijk gezegd best trots op.

En dan de "doopsuikers". Het lag al heel snel vast dat we geen echte doopsuikers wilden, aangezien we die allebei niet graag eten. Onze zoektocht naar iets alternatiefs eindigde bij Anna et Maman, een echte aanrader! We lieten notitieblokjes en snoepzakjes maken met de foto erop verwerkt, en rollen King-muntjes met een simpele gele wikkel met "Ernest" errond.

 
Het geheel gepresenteerd in drie verschillende glazen potten, alles vrolijk geel.

Lilith is natuurlijk hypertrots dat ze zelf op het kaartje en op de "cadeautjes" staat. Morgen mag ze op school de snoepjes uitdelen aan haar klasgenootjes, ze zal nogal stralen!

39 opmerkingen:

  1. wauw, ik ben zwaar onder de indruk van het feit dat jullie dat zelf gedaan hebben! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! En nog leuker dat jullie dit zelf deden! Ik heb zelf ook al 2 keer mee doopsuiker mogen maken! Heerlijk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie dit super mooi gedaan! Echt prachtig en ontzettend origineel! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonnige Ernest met dat zomers geel! Fijne keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt een machtig schoon kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zeg, dat hebben jullie mooi gemaakt. Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en stijlvol en iets om supertrots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, daar mogen jullie heel fier op zijn ! Wat een prachtig kaartje !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig kaartje en petje af voor de doopsuiker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super! Ik hou van geel, en dat is hier niet anders! Komt heel mooi uit met het zwart-wit.
    Dat hebben jullie geweldig goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt, een superprachtige originele fantastische foto! Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben jullie dat prachtig gedaan!! Heel mooi resultaat! En 25 mei? Dat is ook de verjaardag van mijn kleinste, vooralsnog elk jaar een stralende dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig met die koets! Ze is nu al hip retro!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie een nieuw bijberoep, wat goed ontworpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Keischoon die foto zeg!! En mooie en originele combi geel/grijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, geel! Had ik dat geweten... :-)
    Het ziet er allemaal super uit, het kaartje is echt geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ontwerp, kleuren,fotokeuze...helemaal prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi... daar mag je zeker trots op zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige geboortekaartjes!! Jullie hebben dat super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen