donderdag 27 juni 2013

Tweede poging

Tijd om het hier nog eens over een naaiseltje te hebben...

Ik deed al eens eerder een poging om een jumpsuitje volgens het patroon van Kiind te maken, en leerde daarbij dat ik goed moet opletten hoe en waar ik de kamsnaps erin zet. Een navraag op Facebook leerde me dat het ook helpt om een klein rondje flockfolie mee tussen de kamsnap en de stof te duwen, omdat dit extra verstevigt.

En ja hoor! Mijn tweede poging, en zelfs in vier lagen boordstof gaat het nu perfect.

Het pakje in kwestie zagen jullie al op een paar eerdere foto's halvelings voorbijkomen.


Het kleine couponneke tricot bestelde ik samen met de kamsnaptang en de snaps bij de Stoffenfee. In een soort overmatig optimisme dacht ik er een jumpsuit en een babymutsje uit te krijgen. Beetje verkeerd gegokt, want er kwam zelfs al het nodige gefoefel om er alle stukken van dit maatje 50 uit te krijgen...

Ik hou echt van dit pakje. Het is het eerste pakje dat ons Ernestje aangehad heeft, gedurende de paar uurtjes voor hij naar de couveuse verhuisde. Ik doe het hem zoveel mogelijk aan, want binnenkort wordt het hem te klein...

14 opmerkingen:

  1. leuk geworden. en inderdaad, hij is er vast zo uitgegroeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het mooie pakje was me al opgevallen op de vorige foto ;) Ik schrok ook van de hoeveelheid stof die je nodig hebt om zo'n pakske te maken - hier ging er eentje naar de schoonzus. Dank je wel voor de flock-folie tip, die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag het inderdaad al verschijnen en het is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. groot gelijk...genieten nu hij er nog in kan! (en dan een nieuwke maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig, vooral met het ventje erin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk pakje!
    Ik maakte er ook eens een en vond de drukknopen erin zetten het meest lastige. Gelukkig komen er nu wat zomerkindjes aan, dan maak ik ze gewoon als korte broek zonder drukknopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooooh vréselijk als ze niet meer in hun eerste pakje passen! Ik voel al een jankbui aankomen de dag dat nena niet meer in haar eerste pakje gaat kunnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk gedaan! ik moet die kamsnaps ook eens uittesten...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb alle te kleine kledij van mijn kids te koop gezet maar hun eerste pakje uit het ziekenhuis kan ik niet wegdoen... En die van jou is nog zelfgemaakt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh schoon ik maakte ook pas mijn eerste jumpsuit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh schoon ik maakte ook pas mijn eerste jumpsuit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hé, die jumpsuitjes in kleine maatjes. Ben al benieuwd naar het jouwe!

      Verwijderen