maandag 9 september 2013

Orde!

Een hele tijd geleden palmde ik een vrij hoekje in onze slaapkamer in voor mijn stoffenvoorraad. Een simpele Ikea-kast, en ik kon beginnen. Het zou een hele verbetering worden! Of tenminste, dat was toch de bedoeling.

Ik ben niet echt de meest ordelijke mens (ahum, understatement), en dus lukte het me ook niet om in mijn kast de nodige orde te houden. Laat mij u tonen hoe het er tot voor kort aan toe ging in die kast:


Alles kwam wel in die kast terecht, en was dus uit het zicht, maar verder dan dat ging het niet. Alles op en over elkaar, van orde geen sprake. 

Tot vorige week. Onder het motto "genoeg is genoeg" begon ik aan de grote opkuis. Ontdekte ik pareltjes waarvan ik domweg vergeten was dat ik ze had, wegens te diep begraven. Hield ik me te lang bezig met fantaseren wat ik er allemaal mee zou maken. 

En nu? Nu ziet m'n kast er zo uit. 



Ik weet weer wat er allemaal inzit, en kan het ook gewoon zien nu. Voor het vouwen ging ik even te rade bij Mevrouw Toertjes en Pateekes, die een tijdje geleden een gelijkaardige actie ondernam.

En nu moet ik dus mijn best doen. Nieuwe stofjes mooi opvouwen en op de juiste stapel leggen. Stofjes er voorzichtig uithalen, zodat alles mooi blijft liggen. Het wordt een uitdaging...

16 opmerkingen:

  1. Hihi, zo herkenbaar. Ik heb vooral moeite met "stoffen ordelijk uit de stapel trekken", oeps :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zie zelfs nog een beetje plaats voor nieuwe stofjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh! Dat ziet er super netjes uit. Dank voor het linkje naar 'het geheim' van deze net gevouwen stofjes. Daar kan ik nog wat van leren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben daar eens aan begonnen maar het is nooit af geraakt. En zoals Liesje dat ook zegt, dat ordelijk stoffen uit de stapel trekken is moeilijk :-/
    Mooi gedaan zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proper en netjes! Ik heb mijn kast ook aangepakt met die methode. Nu zit alles jammer genoeg weer in dozen omdat we gaan verhuizen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rommel.is gezellig zegt mijn oudste sinds ze zelf haar kamer moet opruimen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar zou ik ook eens moeten aan beginnen, maar pfff ik zie het nog niet zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, ineens heel veel plaats voor nieuwe stofjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heb hier precies hetzelfde probleem, sinds eind februari een mega ikea kast deels ter beschikking voor de stof en ziet er nog meer ontploft uit als bij jou, mss toch ook eens de vouwtechniek doornemen. Want ziet er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah ja en dan ben je goed bezig en voor je het weet is het weer een nest, allee zo was het toch bij mij. Veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig! En nu uren voor die kast staan en maar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, daar kan ik zo van genieten! (I admit... ben bij momenten nogal een ordelijk typ'ke) Bij mij zitten ze allemaal opgevouwen rond A5 papier, zodat ik ze makkelijk eruit kan halen en terug stoppen.
    En wat een beautiekes in uwe kast, ik droom al in jouw plaats ;)!

    BeantwoordenVerwijderen