vrijdag 21 maart 2014

Werelddownsyndroomdag

Vandaag is het werelddownsyndroomdag. Een dag die blijkbaar elk jaar wordt gevierd, maar ik ben me er nu voor het eerst bewust van. Zo gaat dat. Dit soort berichten gaat aan je voorbij, zolang je er zelf niet bij betrokken bent.

We trokken vandaag twee verschillende kousen aan en staken een pin op onze kleren. In één klas vroegen de leerlingen waarom ik die pin droeg, en praatte ik dus met hen over downsyndroom, vertelde hen over Ernest en was eigenlijk blij verrast met hun reactie. Ze vonden het "bèresjiek" dat ik de pin droeg en hen zo open vertelde over Ernest.

En Ernest? Het is dus eigenlijk zijn feestdag, vandaag. In de crèche maakten ze voor hem een kroontje. "Bèresjiek" vind ik dat, hoe graag ze ons ventje daar zien. We zijn met ons gat in de boter gevallen bij die mensen!


27 opmerkingen:

  1. Tine, ik lees je blog maar af en toe eens, wat een schattig zoontje hebben jullie! Ook hier in de buurt ken ik mensen met zo'n lief meiske... Ik krijg er spontaan de tranen van in mijn ogen.
    Ik droeg geen verschillende kousen, maar ik dacht er wel aan!
    Fijne groeten Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is ook niets aan hem dat niet graag te zien valt, ziet dat af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral zo´n schattige foto!
    Ik droeg ook 2 verschillende kousen vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was vast en zeker een fijne dag met zo'n fijn kereltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kippevel! En wat een schatje is het toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ernest, grave naam ook. Kom voor de eerste keer langs en al direct ne proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De schattigaard! *valt in herhaling*
    En wat lief van zijn juffen dat ze aan zijn feestdag dachten en er een kroontje voor maakten! Echt fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige zoon!
    Ik heb ook twee verschillende sokken aangedaan, toevallig was er ook nog eens de dag van het geluk, een dagje eerder, maar het past wel allemaal mooi samen, Je zoon, de lente en geluk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vol bewondering voor jou, jij doet dat schitterend! Ernest heeft geluk met zo'n mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en de mama heeft geluk met haar Ernest! 't is niet altijd makkelijk Tine, soms zelfs verdomd moeilijk. Soms rijst misschien de vraag waarom... maar als ik op m'n leven terugkijk, is "m'n specialleke" mijne grote leermeester geweest. Ik had het niet anders willen hebben. Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook meegedaan met Ernest in mijn gedachten.
    Wat een moppie is het toch! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje zeg! En hoe lief van de kribbe!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hij ziet er ook uit om op te eten. Gert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. bèresjiek hoe jullie zo positief omgaan met jullie kleine Ernest! Hij heeft geluk dat hij zoveel liefde kan krijgen van jullie en iedereen in zijn omgeving! Geef jullie kleine ventje nog maar een extra dikke knuffel, hij is het meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig manneke is het! Wij droegen ook 2 verschillende kousen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo lief dat ze speciaal voor je ventjes dag zo'n mooie kroon maken. Ook spontaan traantjes in de ogen, wat hormonen ook in de hand werken natuurlijk.
    Het is een prachtig kereltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat hebben ze leuk aangepakt in de crèche. Het is een prachtig ventje !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik liep ook de hele dag met een gele en een blauwe sok en een pin rond, en was blij verrast met de reacties maar vooral: met de vele verschillendesokgenoten die mijn pad kruisten. Hoera voor diversiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige kroon voor een prachtig ventje!! Volgende keer doe ik lekker ook verschillende sokken aan, hoewel dat hier in het loop van het jaar ook wel eens durft gebeuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ernestje is zo'n knappe kerel! Alle kindjes verdienen bakken liefde en zorg. x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waaw die kroon! Dat is nog eens een gebaar! En jouw zoontje draagt hem met trots <3

    BeantwoordenVerwijderen