vrijdag 13 november 2015

Scooters (Billie #1)

Of ze toevallig geen kleine-jongens-vriendelijke tricot liggen had die ze bij een volgende stoffenverkoop weg wilde doen, vroeg ik haar bij onze laatste naaidate. Terstond toverde ze een doosje tevoorschijn met daarin kleine restlapjes van vorige projecten. En voor ik wist wat er gebeurde, had ik drie lapjes heerlijke tricot mee naar huis, ideaal om voorpandjes van Billie'kes voor Ernest van te maken.


Voor de eerste Billie koos ik voor een blauwe tricot met scooters. Bijpassende effen blauwe tricot vond ik bij Stof op Zolder.


Ik mat Ernest op en kwam uit op maatje 80 small, dat ik wel verlengde met 2cm. Terwijl ik het maakte, twijfelde ik nogal of hij er met zijn hoofd door zou kunnen, maar (oef!) dat lukt dus wel degelijk. Toch vind ik dit shirtje aan de kleine kant, en voor de twee volgende tekende ik dus maatje 86 small uit.

En verder is Billie echt gewoon een heel fijn patroon! Ik koos voor deze versie voor de ronde mouwen en ronde hals, maar er zijn zoveel andere opties mogelijk, zodat ik durf vermoeden dat ik jaarlijks wel een bandwerkje Billie zal draaien.


Fotoshooten met Ernestje is altijd een avontuur. Ook deze keer zette ik hem op zijn voetjes met zijn rugje tegen de kast. Met wat entertainment erbij lukt het zo meestal wel om foto's te maken, en deze keer had hij er echt wel zin in, zo bleek.







Vergeef mij de overload aan foto's, voor deze ene keer kon ik het echt niet laten.

30 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk dat je zoveel mooie foto's toont, ze zijn super leuk :)! Wat een schattig ventje in een mooie Billie X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh, lekker joch! Idd, hij mag best een maatje groter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt, die fotoshoot beviel hem duidelijk, leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk om zoveel foto's te posten, knap ventje! :) Heel leuke t-shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je. Het zijn dan ook schone foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelijk heb je. Het zijn dan ook schone foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zoontje straalt in zijn mooie Billie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie Billie maar nog een veel mooier Ernestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een echt manneke aan het worden! Met zijn 'nette' schoenen en zijn boysproof outfit laat hij vele hartjes sneller slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh, die lach daar smelt mijn hartje van... zo lief en tegelijk lekker stoer met zijn nieuwe outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super ventje, ik kreeg prompt een Smile op mijn gezicht! Mooi truitje trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je ziet dat hij er zin in had in de fotoshoot. Bij sommige foto's heeft hij zelfs een "modellenpose". Truitje is heel leuk, benieuwd naar die nog komen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi truitje! Zo zalig dit tricootje, ik kijk al uit naar de rest! En wat een fotogeniek ventje, vooral die laatste foto vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je 'overload' (die ik wel echt heel erg goed vind meevallen) is geheel terecht. Wat een megaschattig manneke, die pakt je helemaal in, zelfs door het schermpje hier! Zo lief! En mooie t-shirt ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ernest en Billie... een perfecte match ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Snap ik, wat zul je trots zijn, op allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke fotootjes en dat t-shirt staat hem ongelooflijk goed! Moooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De foto's zijn prachtig... maar de 2de en de laatste: ooooh *smelt* PRACHTIG!
    Hij straalt in zijn stoere Billie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vergeven. Totáál! Man, dat is toch echt een schatje he, en wat een toffe Billie ook.

    BeantwoordenVerwijderen