donderdag 28 april 2016

Patroontest: Solis Dress van Sofilantjes

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik snak naar de zomer. Echt. Het weer van de voorbije dagen werkt danig op mijn systeem. Op dit eigenste moment schijnt de zon aan de andere kant van mijn raam, maar ik weet dat het bar koud is, en die buien tussendoor doen mijn humeur ook verre van goed. Zon dus graag, veel, én snel! Met dit kleedje deden wij hier gisteren een beetje van alsof.


Een zomers tricotjurkje waarvan vooral het rugdetail mij meteen kon bekoren, maar ook de mooi aansluitende pasvorm van het bovenstukje, want dat miste ik een beetje in dit jurkje dat ik vorig jaar maakte. Het patroontje is de nieuwste telg in de Sofilantjesfamilie, kreeg de naam Solis, en ik mocht het weer mee testen - Hoera!


Ik testte de versie met de rok met plooitjes (er is ook een cirkelrokversie, die ik hier ook nog wel zal maken, denk ik). Plooitjes zie je niet zo vaak in tricotpatronen, vind ik, maar net als bij het Lili-patroon, vind ik ze heel leuk uitvallen.


En dat rugdetail, dus. Het is een soort van haltersluiting, maar dan zonder de knoop. Bovendien biedt het heel wat mogelijkheden tot combineren van verschillende kleuren. Ik maakte nu enkel twee kleine stukjes in een andere stof, maar zag in de testersgroep al heel wat andere ideeën passeren - ik kan nog een tijdje voor, met al die inspiratie.



En voor de liefhebbers: het patroon voorziet ook zakjes - maar Lilith vindt die niet zo belangrijk, dus ontdekte ze die nog niet eens :-)

Ik heb zo het idee dat Lilith haar favorietje kleedje voor komende zomer al gevonden heeft - en zeg nu zelf, met dit bar slechte voorjaar kan het toch niet anders dan dat de zomer práchtig zal worden?

Het stofje is er trouwens eentje van Stenzo. Het ligt al lang in de kast en eigenlijk zag ik het niet meer zo graag, maar voor dit kleedje leek het plots perfect. Weeral mijn voornemen om eerst oude stofjes op te gebruiken gevolgd - jeuj!

Het patroon gaat van maat 80 tot maat 164, en
wordt vandaag gelanceerd op de website van Sofilantjes.
Tijdens de release sale (twee dagen slechts, dus haast u!)
betaal je $5 (excl. EU taxes), daarna
de normale prijs van $8.95.

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2016
In (gekocht en gekregen): 14
Uit (verwerkt en verkocht): 14






13 opmerkingen:

  1. Super leuke jurk en zo verassend dat stoffen die je soms niet echt meer iets in zag, weer helemaal tot leven komen als je met ze naait.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Die eerste foto is leuk! Laat de zon maar snel komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh! Super leuk gedaan met dat rood in de hals. En ook hier verlangen we naar de zon!!!! Samen duimen eh ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, deze is echt super mooi :-) Ik zou er zelf ook zo wel eentje willen hebben voor de zomer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg mooi!! doet me denken aan Miss madeline, dat patroon van mind the whale. maar ik zie wel enkele verschilletjes :-) mooie versie in elk geval, ik kijk uit naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag de gelijkenis ook - maar vond het te mooi om het daarom niet te proberen :-)

      Verwijderen
  6. Ik vind het een heel tof jurkje! Al vraag ik mij af of de mosterd voor het rugdetail niet toevallig een heel klein beetje van bij Mind the Whale komt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou heel goed kunnen hé Eva, ik zag het ook - maar ik zag Lilith al helemaal in dit kleedje, en probeerde het dus toch maar uit :-)

      Verwijderen
    2. Je hebt gelijk! Ze staat er geweldig mee!

      Verwijderen
  7. zit perfect, Tine, rond haar lichaam: chapeau!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gedaan!! Echt een leuke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat wordt een topjurkje in mooi weer! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen