woensdag 4 januari 2017

Beestige mitch

Waar sommigen onder jullie al met de eerste naaisels van dit jaar op de proppen komen, wil ik jullie nog de laatste creaties van vorig jaar presenteren. De eerste is deze mitch, die niet lang kon uitblijven na het succes deze eerste versie.


Net als bij die eerste versie, gebruikte ik ook hier voor het voorpand een lapje dat ik kreeg van Sarah. Een fijne beestenboel, in tinten die ik mooi vind staan bij onze kleine man.


Ik combineerde ook hier weer met effen zwarte french terry, en had zo al heel snel een tweede Mitch klaar.

En toch ben ik niet zo content - tegen beter weten in gebruikte ik de effen zwarte french terry ook voor halsboord, en dat valt dus niet zo half zo goed als een versie met boordstof *zucht*.




Nog een geluk dat onze kleine vent zich daar totaal niets van aantrekt, van dat soort problemen. Die was allang blij dat hij wat met een tennisbal in de zetel mocht spelen, en amuseerde zich gi-gan-tisch. Aan levensvreugde geen gebrek, ten huize Piepow!


Vertel mij eens: hoe doen jullie dat, een halsboord niet in boordstof verwerken?
Ik heb er nog eentje klaarliggen waarbij ik absoluut de sweaterstof
zelf wil gebruiken - bij gebrek aan de perfect boordstof. Hoe voorkom 
ik dat het weer niet lukt?


 Patroon: Mitch Sweater, La Maison Victor sept/okt 2016 
❦ Stof: dieren gekregen van Sarah; effen zwarte french terry van Stof op Zolder

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 0
Uit (verwerkt en verkocht): 2



17 opmerkingen:

  1. Als ik tricot gebruik ipv boordstof dan neem ik bijna de gewone lengte. Dus niet 80 procent zoals bij boordstof. Met sweat boord heb ik geen ervaring, maar dat rekt nog minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik misschien proberen volgende keer.

      Verwijderen
    2. Ik beaam wat Jessie zegt; zo doe ik het ook. Bij French doe ik meestal een 90%, bij echte/vaste joggingstof neem ik dezelfde afstand (en lock er dan de naadwaarde af).

      Verwijderen
  2. Ik vind het toch een heel mooie trui en ook een heel knap mannetje! Daar naai je volgens mij met plezier voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch een hele leuke trui!
    Wees gerust, er ligt hier nog een hele stapel naaisels van vorig jaar die de blog nog niet haalden. Benieuwd of ze er ook ooit komen 😉
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey! Thanks voor de reminder van die mooie trui! Staat hem beeldig! Voor boorden in sweat etc ben ik geneigd om minstens 90% van de totale omtrek te nemen. Afhankelijk van de rek, want de ene sweat is de andere niet. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super mooie trui! Ik heb ook al enkele keren tricot gebruikt ipv boordstof, maar het blijft het mooist in boordstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb een mitch halverwege liggen waarvan ik de boorden weer mocht afknippen, Conrad zijn hoofd kan er niet door😂 wat mij betreft niets beter dan echte boordstof, ik zal het geen 2 keer proberen😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know, het is niet aan te raden, alleen weet ik bij dit project anders echt niet hoe ik het ga oplossen. Ik ga het toch proberen - en het mij dan waarschijnlijk heel erg beklagen :-)

      Verwijderen
  7. Bij het gebruik van tricot als boordstof, knip ik de strook in de vorm van een zandloper
    +++++++++++++++++
    +++++++++++++
    +++++++
    +++++++++++++
    ++++++++++++++++
    Zoiets...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo staat dat ook soms bij bepaalde naaipatronen. Bedankt voor de tip, ik ga dat eens uitproberen.

      Verwijderen
  8. Ik zag die foto in mijn feed en ik dacht "wat blijf ik dat toch een schoon stofje vinden". En ondanks al zijn deugnieterij, vind ik uw kleine vent ook om op te vreten... ik kan me geen betere bestemming wensen voor mijn 'restjes' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een hele mooie trui en wat blijf ik het een schatje vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je, mocht je 't niet gezegd hebben, ik had het op de foto's niet gemerkt. Ik moet zeggen, zelf broddel ik ook niet meer met tricot sedert ik de geneugten van de boordstof heb ontdekt. Remember de Billie die ik mocht lostornen? Never again :-). Voor je nieuw project, hmm, toch maar nog op zoek naar de juiste kleur boordstof? Mijn schoonmoeder zegt "tricot schuins van draad knippen voor boordjes", dus op 45°. Misschien kan je dat proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een mooie stoere trui met dat zwart erbij . Het staat hem beeldig !
    Ik werk ook het liefst met boordstof of tricot .Met sweat of jogging staat mijn boordje open en recht omhoog , grrrr .Ik heb er eens een dun elastiekje ingestoken om het mooi plat langs de hals te laten passen .....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de trui erg geslaagd Hoor! En ik doe het ook zoals ik al las, tricot 90% terry of jogging 95%. Lukt meestal 😉.

    BeantwoordenVerwijderen