zaterdag 28 januari 2017

Manon

Ik kondigde het hier al aan: ooit zou het moment daar zijn dat ik weer succesvol aan selfish sewing zou doen. De ik-weet-niet-hoeveel mislukte projecten voor mezelf hadden mijn moed danig gekelderd, maar ik was vastbesloten die vloek te breken. En zie!!


Ik viel voor het Manon-patroon van Lillestoff, een heel eenvoudig tricotkleedje. Dat ik eerst de verkeerde maat maakte en dus eindigde met een patattenzak rond mijn lijf, drukte de pret enigszins, maar ik tornde moedig, knipte opnieuw, verkortte de oorspronkelijke lengte met zo'n 12cm en verlengde de driekwartmouwen tot een lange mouw, en eindigde zo met een kleedje naar mijn hart.


Want ja, ik ben écht heel content van dit selfish sewing project. Verre van een mislukking, maar een kleedje dat al veel uit de kast kwam en dat nog veel zal doen.



 Patroon: Manon, Lillestoff 
❦ Stof: Sweat kabel roest, bij Stof op Zolder

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 6
Uit (verwerkt en verkocht): 4

16 opmerkingen:

  1. Ne geweldigen aanschiet gelijk we hier zeggen, staat u schoon, daar gaat ge nog veel plezier aan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg geslaagd. Ik ken er trouwens alles van: mislukte selfish sewing projecten :-) Misschien zijn we gewoon te streng voor onszelf :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon! Op naar meer van dat 😉
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof. Dat lijkt me inderdaad een zalig kleedje om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zulke kleedjes zijn geweldig hé! Ik kocht er 6 (zes!) jaar geleden ook eentje -zelfs nog voor ik kon naaien- en het is nog altijd mijn meestgedragen kledingstuk. Op naar nog een paar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh, super om lezen! Heel heel schoon kleedje!! Idd een succesrecept! Dat ga ik ook eens bekijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eenvoudig en comfy, zo heb ik het ook graag! Leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. toppertje.... best dat je hebt doorgezet!
    het is een prachtige jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super!! Die hurk staat je geweldig! Die kleur is ook top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh mooi!! Een kleedje dat ik ook graag zou dragen! Hopelijk ben je nu weer goed vertrokken en zien we wat meer naaisels voor jezelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. en een kleedje dat ook echt geweldig mooi is! Ik ben helemaal fan van dat mooie stofje, zowel de kleur als de structuur vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen