maandag 23 januari 2017

Mini Hudson Pants

Hoe lang ik het patroon van de Mini Hudson Pants al wil uitproberen, ik zou het niet weten - lang, dus! Voor zo'n kleine kereltjes als onze Ernest is er, denk ik, niet veel comfortabeler dan dit soort broekjes. Uiteindelijk kocht ik bij Stof op Zolder een leuke sweaterstof en maakte ik het eerste exemplaar van dit patroontje voor Ernest.


En zo snel kan dat soms gaan: ik ben verkocht. Ik koos voor de simpelste en dus ook snelste versie, zonder zakjes, en dus stak dit broekje werkelijk in geen tijd in elkaar. De broekspijpen zijn nog iets te lang, maar ooit zal hij ook wel een beetje groeien, die kleine kabouter van ons.


Naar goeie gewoonte had hij weer geen zin in poseren, dus staken we hem de telefoonhoorn in zijn hand, wat hij dan weer spannend genoeg vond om tijdelijk gewoon te blijven waar hij was.


Ik heb er lang naar uitgekeken, naar het moment dat hij eindelijk in al die toffe naaipatroontjes zou groeien. Met zijn héél trage groeitempo heb ik veel geduld moeten hebben, maar toen ik met dit broekje bezig was, besefte ik dat het nu dus echt zover is, en ik dus echt meer voor hem zal kunnen naaien dan enkel shirtjes en pyama's *iemand wat tijd cadeau voor mij, misschien?*





 Patroon: Mini Hudson Pants, True Bias Patterns
❦ Stof: Sweaterstof met blokjes, Stof op Zolder

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 6
Uit (verwerkt en verkocht): 4

13 opmerkingen:

  1. hoera voor de groei van jouw vrolijke miniman! Hij doet mijn hartje toch elke keer smelten! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is inderdaad een comfortabel toppatroontje. Mijn zoontjes dragen ze ook met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat hier ook al een hele tijd op de to-sew-lijst 😉 mooie versie maakte je!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha voor de telefoonfoto's, perfecte prop! Ik wenste dat ik kinderen had (en naai-energie, ook) om zulke schattige dingen te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik Ernest zo zie moet ik misschien toch eens overstag gaan. Super gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof broekje, toffe combinatie en super toffe foto's, ik zal het eens in Trump-stijl zeggen:), TOFTOFTOF!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk als je eenmaal aan dit patroon begint volgen er vast meer !
    groetjes anoeska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pas maar op, voor je 't weet past hij niet meer in je naaisels! In de startblokken, laat die hippe broekjes maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh, leuk! (En misschien is great minds think alike van toepassing ;) )

    BeantwoordenVerwijderen