donderdag 12 januari 2017

Superhelden (Billie #9)

Billie en ik, dat begint een echte love story te worden. Hoe meer ik er maak, hoe meer ik van het patroon houd. Een bandwerkje werd het, zowaar het eerste bandwerk uit mijn bijna-zevenjarige naaicarrière. Zet jullie dus schrap, want er zullen er hier nog een paar de revue passeren.


De eerste Billie die ik jullie hier presenteer, maakte ik met een restje dat ik toegestuurd kreeg van Laura van Querida. Wat was ik er blij mee! Vorig jaar gebruikte ik hetzelfde stofje ook voor een Billie voor Ernest, maar die was al snel te klein. Nu kon ik er nog eens mee aan de slag. Ik veranderde het menu wel enigszins, en combineerde deze keer met mêlée-okergele tricot. Een fijne combinatie, al zeg ik het zelf!


Ik maakte maat 110S - in de confectiematen draagt hij momenteel 98, maar te smalle t-shirtjes staan hem niet mooi, dus maakte ik schaamteloos een maat vijf jaar voor mijn nog-niet-eens-vierjarige kabouter. 

Poseren doet hij nog steeds niet graag, maar als zus net buiten beeld wat gek doet, gaat het plots veel beter om hem niet te laten weglopen :-)





Et voilà! Zoals gewoonlijk ben ik weer heel content met een heel simpel naaisel :-)



 Patroon: Billie, Zonen09
❦ Stof: restje superhelden van Lillestof gekregen van Laura; gele tricot en boordstof van Stof op Zolder

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 0
Uit (verwerkt en verkocht): 2
BewarenBewaren

13 opmerkingen:

  1. Ik vind het een zeer geslaagde combinatie met dat geel! Stoer en toch cute ook. Ik zou beter ook nog wat Billies naaien. Dat houdt eigenlijk echt ver niets in hé? Blij dat ik dat patroon dankzij "een zekere iemand" heb leren kennen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mo, dat moet dan wel een hele toffe geweest zijn, als ze jou dat patroon leerde kennen :-)

      Verwijderen
  2. Hoewel hij niet graag poseert zijn het superschattige foto's! Ik maakte hier ooit een marcelleke van. Een grote lap ligt nog in de kast. Ik was te spaarzaam op deze stof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig. Zo gelukkig dat hij is.
    Inderdaad een toppatroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een knapperd, hij is duidelijk in de wolken met zijn nieuwe billie ��
    Ik maak het veel te weinig, het is nochtans keisimpel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer een toffe Billie! Laat de volgende maar komen, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Simpel maar goed, meer moet dat niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen