vrijdag 26 augustus 2011

Een ballonkleedje

Ik ben niet bepaald de rapste als het erop aankomt iets op m'n blog te zetten. Daarvan getuige dit berichtje. Ik toon jullie hier eindelijk een kleedje dat ik vorig jaar in de naailes maakte. 't Nieuwe schooljaar is bijna begonnen, en ik ben daar ook eens.



Maar goed, dat kleedje dus. 't Komt uit de Burda van mei 2010. Mijn lerares paste er een en ander van aan, onderandere de buste, of hoe noem je dat eigenlijk. In het patroon stond dat met zo twee horizontale nepen, maar, zo zei ze, dat is ouderwets, dus zij maakte daar twee ronde naden van. En ik moet eerlijk zijn, ik vind dat ook schoner zo, ook al maakte ik de hele boel bijna kapot toen ik die ronde naden moest overlocken. Maar bon.

Het stofje komt van In den Beer in Harelbeke.

Het kleedje heeft een ballonrokje, wat ik eigenlijk wel leuk vind. Maar... ik weet het niet goed. Ik vind dat dit kleedje precies wat te jong is voor mij, je weet wel, zo plechtige-communie-achtig. Als ik het aanheb, vraag ik mij wel eens af of de mensen rondom mij dat ook vinden. Al moet ik mij daar eigenlijk niets van aantrekken natuurlijk!



Na dit kleedje maakte ik in de les ook nog een witte linnen broek, waar niets speciaals aan te zien is natuurlijk. Ik ben er wel content van, mijn lerares tekende het patroon op mijn maat, op basis van een broek in een of andere Burda die ik graag zag. En ik heb nu meteen een grondpatroon voor een broek, op basis waarvan ik nu sneller patronen voor andere broeken kan tekenen - of 't is te zeggen, mijn lerares, aan zelf patronen tekenen waag ik mij nog niet.

Vandaag werkte ik nog een ander projectje af, maar op foto's daarvan is het wachten tot onze kleine meid terug is van haar logement bij oma en opa.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig kleedje! Een heel leuk modelletje en een super mooi stofje! Héél geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kleedje !!!Toffe winkel den beer..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een heel tof kleedje, helemaal niet plechtige communnie-achtig. Die plooitjes onderaan maken het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen