zondag 14 augustus 2011

Portepapjee meets kleurpotlodenrol

Misschien kennen jullie dat ook. Je ziet iets, om het even wat, en dan gaat er plots zo'n alarm-zwaailicht af ergens in je brein: "daar kan ik iets mee maken!". Sinds kort overkomt mij dat wel eens.

Zo ook toen Lilith tijdens onze vakantie op restaurant een doosje met 6 kleurpotloodjes en een kleurplaat kreeg om zich wat bezig te kunnen houden. Het alarm-zwaailicht in mijn brein schoot in actie en seinde "portepapjee! kleurpotlodenrol! altijd iets leuks mee in de handtas!". En zo geschiedde.

Ik maakte het toen ik mezelf nog net niet zover had gekregen dat ik dit durfde proberen. Een zoethoudertje dus, om toch iets te doen voor ik die rok durfde knippen en naaien.

Ik had geen vlieseline meer in huis, dus kon  ik de buitenste stof niet verstevigen. De portepapjee is daardoor veel te slap naar mijn goesting, maar bon, door het kartonnetje dat achter de papiertjes zit, lukt het zo ook wel.



De buitenste stof is geknipt uit een linnen rok die ik in de kringloopwinkel kocht, de binnenste stof is geknipt uit een oude pyama van mijn grootvader. Ik doe hiermee nu dus eindelijk ook mee aan dit:




Lilith heeft nog niet helemaal door waarvoor het dient. Ze vindt het vooral leuk om er de potloodjes en de papiertjes uit te halen en overal rond achter te laten. Tegen dat ze zover is dat ze het wel snapt, kan ik voor haar een degelijker (steviger) exemplaar maken.


En het lukt me eindelijk ook om deftige collages te maken van de foto's die ik jullie wil laten zien, met dank aan IeneMiene. Zij toont altijd prachtige collages op haar blog, en gaf me de tip hiervoor Picasa te gebruiken. Zo gemakkelijk! Bedankt voor de tip!

4 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt en heel handig om in je tas te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Nog een idee voor op de to-do-lijst...
    Ik vind het trouwens ook ontzettend leuk dat je hier boekentips deelt! Ik lees zelf ook graag - tegenwoordig iets te weinig vind ik - dus goeie tips zijn zeker welkom!
    Misshien moet ik bij mij ook een plekje voorzien voor het 'boek van het moment'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke potloodrol heel slim bedacht!!!

    BeantwoordenVerwijderen