maandag 14 mei 2012

FWYH #3: Strikrokje à la Mme ZsaZsa

Het boek moet ik jullie natuurlijk niet meer voorstellen. Ik bestelde het bij de madame zelf, en kreeg het dus in mijn bus bezorgd. Blij dat ik ermee ben!! Er staan zoveel leuke ideeën in.

Voor een eerste projectje liet ik mijn oog op de strikrok vallen. Zo schattig! Ik begon vol goede moed, maar werd met dat even een langetermijnproject zeg. Geen rits in huis, toen ik eindelijk in mijn naaiwinkeltje raakte om een rits te halen bracht ik tegelijkertijd mijn machine binnen voor herstel, en toen ik die eindelijk terughad, moest ik eerst "dringend" een paar andere dingen doen voor mijn naailesprojecten. Maar zie, 't is toch afgeraakt!


Helemaal content ben ik er niet van. De strik is geen strik maar een knoop, aangezien ik niet genoeg lengte overheb om er een strik mee te maken - en dit is al de tweede tailleband, de eerste die ik knipte had ik zelfs niet kunnen knopen, vrees ik.
Voor het rokdeel nam ik anderhalf keer Liliths taille, en die had ik beter ook wat ruimer genomen, want echt veel rimpel zit er ook niet in.

Maar als ze 't aanheeft, vind ik het uiteindelijk toch wel meevallen, dus helemaal verloren is het gelukkig niet!



13 opmerkingen:

  1. Ik vind het alvast een geslaagd rokje! Dat stofje is zo mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi en met die gele schoentjes, echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat rokje had ik ook meteen in de mot, ik zou het voor mijn metekindje willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch!!! Ik heb dus de workshop gevolgd om deze voor een groot kind (mezelf dus) te maken. Ik moet alleen de band nog doen... en eh, uw kind is een goed model. Hele professioneel ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha! Toen ik je post zag verschijnen heb ik vlug doorgeklikt want er werd hier ook eentje geproduceerd vorige week (blogbericht hierover volgt) en ook bij mij klopten de maten van de tailleband niet. T ligt dus niet aan ons ;-) Gelukkig nam ik twee keer de taille, maar ook bij mij vrij korte uiteinden en vooral: enorm hoge tailleband. Bij jou ook? Ik moet die echt dubbel plooien in de hoogte. Maar dat lukt gelukkig wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de volgende keer neem ik zeker ook twee keer de taille, nu is 't echt te weinig rimpel naar mijn goesting. En die tailleband moet ik inderdaad ook dubbel plooien, anders is die echt véél te hoog. Maar ik denk dat dat ook de bedoeling is, eigenlijk. Ben al benieuwd naar jouw versie.

      Verwijderen
    2. bedankt voor de tip dames!!!
      t stofke ligt klaar, projectje wordt weldra gestart,
      k vind t een super schattig rokske voor kleine meisjes!!!
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
    3. Hahaha 't zelfde hier... dikke merci voor al die tips!!! Ook al zijn de rokjes op foto toch wel heel mooi!

      Verwijderen
  6. Een super leuk rokje. De stof is zo mooi in combinatie met de schoentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een heel schoon rokje! En die prachtige gele schoentjes passen er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 't is een tofke. Ik heb net een fronsrokje met tricot band uit het boek gemaakt. Ik heb wel twee keer de taille-omtrek genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze staat er zo leuk mee, die gele schoentjes eronder, I love it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had ook 1,5x de taille genomen en kon slechts hier en daar een rimpel maken. De tailleband was daardoor ook niet lang genoeg om te knopen. Ik heb dan de rok opengeknipt en een heel stuk stof tussengestoken; idem in de tailleband. Nu zitten er veel rimpels in én hangt er een grote strik aan. Die idd wel nogal hoog in de taille komt.

    BeantwoordenVerwijderen