dinsdag 17 september 2013

Brrrrrrr....

Bij de overgang van zomer naar herfst, kom ik elk jaar in pyamamodus. Als het van mij zou afhangen, liep ik hele dagen in pyama rond. Kroop ik onder mijn dekentje in de zetel en genoot van de plotse nieuwe gezelligheid -want alhoewel ik die kou niet leuk vind, vind ik de herfst toch stiekem ook wel heel gezellig.

Pyama's, dus.


Ik kocht vorig jaar een lap héél roze tricot met bambi's bij joy fits. Een aanrader trouwens, die winkel. Veel keuze, heel correcte service.
Dat de lap een pyama voor Lilith zou worden, dat stond vast. Bijpassende effen tricot vinden was niet zo simpel, maar uiteindelijk vond ik in de Stoffenkamer perfect de juiste kleur bijna-zwart-maar-eigenlijk-gewoon-heel-donkerbruin.

Het roze laat zich niet fotograferen, maar is véél feller dan op deze foto.


Ik gebruikte een restje van de bambitricot voor de broekboord, en zoomde de pijpen om met felroze garen, om het donkere toch een beetje te doorbreken.

Zoals verwacht (want a ja, 't is roze), is Lilith heel blij met haar nieuwe pyama.




En ziet u deze? Haar nieuwe collégien-slofjes... zalige dingen zijn dat! Ik zou er bijna jaloers van worden. Het ziet er naar uit dat ik eindelijk een pantoffel gevonden heb die ze zal willen aandoen, komende winter.


Patroon trui: Toy Dog, Ottobre 6/2011 (maat 104)
Patroon broek: Jump broekje, Ottobre 1/2008 (maat 104)
Bambitricot: joyfits.nl
Effen donkerbruine tricot: de Stoffenkamer

9 opmerkingen: