dinsdag 16 december 2014

Smartmat

Awel, ik ben heel nieuwsgierig. Vandaag kregen we de eerste levering van Smartmat aan de deur. Een zak vol met ingrediënten voor vier gezonde maaltijden.


Wij eten heel vaak snelsnel, koken niet gezond genoeg, en dus besloten we Smartmat eens uit te proberen. We kozen voor de Quick&Easy versie, twee eigenschappen die mij, als het koken aangaat, ten zeerste kunnen bekoren (nee, in mij zit absoluut geen keukenprinses verscholen).

Op het menu voor deze week staan:
- Texmex met twee sauzen
- Zalm met romige courgettesaus
- Pasta Carbonara
- Kip met kaasvulling en tomatensaus

Voor elk recept zit de receptenfiche erbij, dus zelfs een keukenkluns zou erin moeten slagen om deze vier gerechten tot een goed einde te brengen.

En dus ben ik benieuwd, maar echt heel benieuwd, wat dat hier de komende dagen gaat opleveren.

Verder is het ten huize Piepow vooral stress die de klok slaat. Vorige week
maandag brachten we Ernestje voor de derde keer op twee
maand tijd binnen in het ziekenhuis. RSV, peribronchitis en een net-niet-longontsteking
maakten van ons ventje een klein, ziek, gloeiend bolleke.
Ondertussen heeft hij de RSV overwonnen, maar sinds gisteren blijkt
hij er een buikgriepje bij te hebben. I.p.v. hem vandaag dus mee naar huis
te mogen nemen, mag hij nog wat langer daar blijven. 
Combineer dat met mijn examenperiode en meneer Piepow die het op het werk
ook razend druk heeft een geen verlof kan nemen, en u kunt zich misschien een
voorstelling maken van hoe het er hier aan toe gaat. Geen fraai beeld, niet?
MAAR! De laatste examens zijn verbeterd, dat buikgriepje zal hopelijk ook
snel overwonnen zijn, en dan zullen we misschien, eindelijk, eens wat kunnen
genieten van het feit dat we in ons nieuwe huis wonen. Misschien zal ik zelfs
nog eens iets naaien - want o, wat mis ik dat. 
Om optimistisch te eindigen: het kan alleen maar beter beginnen gaan!

11 opmerkingen:

  1. Veel beterschap voor ernestje, en ik ben grote fan van smartmat ! Zalig hoeveel tijd ik ermee In, en ik vind het lekker en gezond ! Succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mo dju toch!! Mocht je in de vakantie op de streek zijn, je weet me wonen hé! Een stopje tijdens een wandelingetje in de gezonde boerenlucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van het lekkere eten. Maar vooral laat Ernestje nu maar snel beter worden, dat jullie een hartverwarmende vakantie kunnen nemen. Want deze zal je dubbel en dik verdiend hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh die schuine tekst slaat precies op ons leven - alleen liet Oscar de buikgriep achterwege maar kreeg hij bovenop de rsv wel een keelontsteking, en ik moet geen examens verbeteren maar voorts ;)
    Ben benieuwd wat je er van vond van die smartmat want ik twijfel steeds om het al dan niet te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfff zeg, je zal dus niet veel moeten smartmatten, het zal ZH-kost worden.
    Veel beterschap voor Ernestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap voor je ventje! Wij smartmatten nu 2maanden en het is,zalig. Deftig eten op tafel, kinderen die veel meer dingen lusten,... Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Smakelijk! Achter de wolken komt uiteindelijk de zon eens piepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Smartmat zal scoren, gegarandeerd!
    En zoveel bewondering voor je optimisme, fantastisch. Ik wens je een rustig einde van 2014 en vooral een gezond 2015, zéker voor Ernest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh wat een stress zeg :( Veel courage en ik duim dat alles erg snel in orde komt!

    BeantwoordenVerwijderen