vrijdag 9 oktober 2015

Nina in 't groot

Ik mocht in juni het nieuwe Nina-patroon van meisjes van Compagnie M. testen. Het werd een heel fijn rokje, dat Lilith de voorbije zomer veel gedragen heeft.

Een tijdje eerder testte ik ook de Nina voor dames, maar dan de broekrokvariant. Het ding paste me goed, maar zo'n broekrok, dat is me toch een brug te ver. Ik droeg hem nooit, en hij haalde dus ook nooit mijn blog.
Maar die perfecte pasvorm, dat had ik wel onthouden. En toen ik dus nog eens een a-lijn voor mezelf wilde maken, greep ik terug naar Nina, maar dan wel de gewone a-lijnrok.


Ik kocht het heerlijke stofje een tweetal jaar geleden op Facebook over van haar. Ik had het idee er een simpel a-lijntje voor Lilith van te maken, maar toen ik zag hoe groot de (rest)lap nog was, bleek dat ik er nog een rok voor mezelf uit kon krijgen. Alleen stond dat toen niet direct op mijn planning, en dus verdween de stof in mijn kast, om er nu, twee jaar later, weer uit te komen. Waarvoor een grote stoffenopkuis al niet goed is!


De rok zit me, qua pasvorm, ook heel goed. Blij! Nu nog op zoek naar iets donkerder kousen - want van deze ben ik toch niet helemaal overtuigd - en ik heb er weer een fijne herfstoutfit bij.

En nu begin ik toch weer zin te krijgen om, na de vele kleedjes voor Lilith, nog eens een kleedje voor mezelf te naaien. Ik vermoed dat haar nieuwe boek hiervoor het perfecte patroonmateriaal zal bieden. Heel benieuwd ben ik, naar dat boek. Wie van jullie zal ik ontmoeten volgende vrijdag, op haar booklaunch-slash-blogmeet?

10 opmerkingen:

  1. Ik zal er ook zijn op de booklaunch ! Dan kunnen we mekaar eindelijk eens in het echt ontmoeten. Hoe vind je dat ? De rok en de combinatie vind ik heel mooi. Voor mij kunnen de panty's wel hoor ! De kleuren zijn in ieder geval helemaal in deze winter.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuke rok! Ik ben benieuwd naar het volgende kleedje of rokje voor jezelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk rokje, zalig als een patroontje goed zit!!
    Ik wilde reageren dat ik een rokje had in hetzelfde stofje, zie ik dat je het van mij overkocht :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke outfit!
    En ja, ook ik mag er bij zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Tine, ik wil jou een persoonlijk berichtje sturen maar vind jou e-mailadres niet. Het is in verband met komende vrijdag, de booklaunch.
    Groetjes,
    Els
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik ooit nog eens een a-lijn rok voor mezelf maak, dan wordt het ook deze ;-) Mooi hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh! wat een mooi rokje! Prachtige stof! Ik vind persoonlijk jouw kousen en trui er perfect op passen!! En ik ga ook vrijdag! Nu weet ik naar welk gezicht ik moet uitkijken :)

    BeantwoordenVerwijderen