woensdag 6 juli 2016

Sweet dreams en een zachte cactus

Net als twee jaar geleden, kampte ik een paar weken geleden met een fameuze einde-schooljaar-naaidip. Ik had in anderhalve maand geen machine of stof meer aangeraakt, en net als toen had ik last van plankenkoorts. Ergens halfweg de examenperiode plande ik nog eens een naaidate met haar, maar behalve wat overtekenen en knippen, kwam er verder niet veel van.

En dus werd het hoog tijd dat ik mezelf eens door elkaar schudde. Waar ik dat twee jaar geleden nog deed door heel klein te beginnen, deed ik dat nu met mijn grootste project ooit - letterlijk op te vatten, deze keer.


De stoffen van Soft Cactus kocht ik al in de januarisolden bij Stof op Zolder, maar het duurde dus bijna zes maanden voor ik ze aan elkaar hing - tot groot ongeduld van Lilith, die na dit dekentje voor Ernest ook wel haar eigen door-mama-gemaakte deken wilde krijgen.

Ik tekende ruwweg rond een bestaand dekbedovertrek, eentje met trechterhals (of hoe heet zo'n ding) waardoor het dekbed zeker goed vast blijft zitten onder de matras. Dat ik die instopstrook vergat mee te rekenen toen ik de stof kocht, zorgde ervoor dat ik geen stof meer over had voor het hoofdkussen. Gelukkig had Pieke Wieke nog beide stoffen op voorraad, en dus kon Lilith vorig weekend, na heel wat vertraging dus, eindelijk slapen onder haar lang verwachte berendeken.

De stofjes koos ze zelf. Ik had bij de beren liever een andere Soft Cactus gezien, maar mevrouw was heel duidelijk, en deze combinatie moest het worden.

En nu nog een matrashoes die er beter bij past...
Naar eigen zeggen slaapt ze véél beter onder deze deken - ik geloof het graag...

Stof: From Bearlin with Love Aqua Blauw en Rhythm in the Rain Roze - Soft Cactus
Patroon: Overgetekend van bestaande dekbedovertrek en kussensloop

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2016
In (gekocht en gekregen): 19
Uit (verwerkt en verkocht): 20

12 opmerkingen:

  1. Dit is dan ook een héééél tof dekbed! En kindjes die goed slapen, wie wil dat nu niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat ze veel beter slaapt onder een Soft Cactus dekbed! Ik voel me vereerd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Daar zal ze zalig in gaan slapen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die naaidip ben je weer helemaal te boven. 'T is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, een madammeke met een serieus eigen mening :) Ik zou het zo ook niet zelf combineren, maar hé, het kind is gelukkig en slaapt beter, dus een topprojectje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allé vrouw, een beetje geknipt noemt ze dat... ik meen me te herinneren dat jij drie/vier volledige patronen geknipt mee naar huis nam!
    Hoera voor goed slapende jongedames! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hop hop naar die goede nachten! Het is dan ook zeer uitnodigend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik kijk vaak vol bewondering naar die zelfgemaakte hoezen. Al vaak gedacht om er zelf een te maken, maar dan klinkt weer dat stemmetje in mijn hoofd: is het niet goedkoper om er gewoon een te kopen?? Waarom is mooie stof zo duur :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Ik kijk vaak vol bewondering naar die zelfgemaakte hoezen. Al vaak gedacht om er zelf een te maken, maar dan klinkt weer dat stemmetje in mijn hoofd: is het niet goedkoper om er gewoon een te kopen?? Waarom is mooie stof zo duur :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi hé, nu de volgende collectie eraan komt, zal ik eindelijk het hart hebben om verder de schaar te zetten in de stofjes die ik won, ze zijn precies heilig, zelfs het speldenkussentje in dit stofje ligt op mijn bureau, als decoratie begot!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super tof, ik vind de combinatie wel geslaagd. Hopelijk slapt ze er écht goed onder!

    BeantwoordenVerwijderen