zaterdag 8 april 2017

[Patroontest] Imme

Een oproep voor patroontesters voor een tricotkleedje, dat kon ik - met mijn tricotminnende dochter in mind - niet negeren. Een simpel recht en aansluitend tricotkleedje, zo werd Imme aangekondigd, en dat is ook exact wat we kregen. Met daar nog de keuze tussen ronde mouwen of raglanmouwen bij, vond ik het vooruitzicht alvast veelbelovend.


Ik schoof wat met geplande patroon-stofcombinaties, en koos een groene katetoetricot voor een eerste Imme met raglanmouwen. Wat een zaligheid! Een heel snel naaisel, dit, en laat mij daar nu van houden :-) Ik vind de mouwen wel iets te lang om "korte mouwen" te zijn, maar Lilith wilde ze per sé op deze lengte houden, dus ja, wat doet een mens dan.



Deze versie is pittig kort, maar ik vind dat ze dat wel mag hebben, die dochter van mij die plots zo'n lange stelten lijkt te hebben gekregen.

Wat later kregen we ook de small-versie van het patroon ter beschikking, en dus ging ik nog eens aan de slag. Deze keer verknipte ik een zwangerschapskleedje dat ik hier goed voor vond passen, en combineerde met een blauwgrijze tricot uit de kast.





Deze versie is iets langer, maar voor de rest zie ik maar weinig verschil tussen de eerste versie in maat 122 standaard en de tweede in maat 128 small. 

Ik ben blij met dit patroon, omdat het een echte basic is, snel klaar en toch mooi. Het draagcomfort is volgens Lilith optimaal - dat testte ze uitvoerig op de trampoline - en ze vind dat ze er toch wel "groot" uitziet in dit soort kleedje. Een succesnummer, dus!

De kleine photobomber krijgt u er gratis en voor niets bij :-)

Imme is te koop bij From Niki with Love en kost 5 euro.
Het patroon omvat de maten 86 t.e.m. 152, in een standaard
en een smalle versie.



 Patroon: ImmeFrom Niki with Love 
❦ Stof: mintgroene kaketoetricot van megastoffen.nl /
zwangerschapskleedje Fragile

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 14
Uit (verwerkt en verkocht): 14






6 opmerkingen:

  1. Een tof kleedje, schoon op zo'n kinderlijfje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo veel comfort. Ik zou zelf ook voor iets kortere mouwtjes zijn, maar ja, klant is koning zeker? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Vooral de tweede, deze zit ook wel beter vind ik hoor. In de schouders bijv. Dit lijkt me gaar maat wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi mooi! Staat haar goed! Mijn voorkeur gaat naar de korte versie, al zou de keuze anders zijn als ik ze zelf had genaaid (kwestie van tijd dat ze een t kunnen dragen... 😀)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze ziet er zeker groot uit in deze prachtige jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen