woensdag 2 augustus 2017

[Patroontest] Eryn’s Midsummer Fairytale Dress

Sinds ik vorig jaar in april Eryn's Garden Party Dress mocht testen, ben ik lid van de testgroep voor de patronen van Ann van Lieveke en Zus. Tussendoor lanceerde ze nog een ander jurkjespatroon dat ik aan mij voorbij moest laten gaan, maar toen ze een maand of twee geleden weer een oproep lanceerde voor een test, kwam de gekende kriebel weer opzetten. Ik twijfelde, dat wel. Een jurk in katoen, voor mijn dochter die dat niet meer wil dragen? Misschien was dat wel om problemen vragen. Maar een katoenen jurk zonder rits of knopen, dat intrigeerde me wel, en dus liet ik haar zelf een katoentje kiezen in de kast om de kans op succes wat omhoog te krikken.


Tot mijn gigantische verbazing koos ze resoluut voor een zéér roze stofje met kleine glitterpuntjes. Maar bon, gekozen is gekozen en ik toog aan het werk.
Het gebrek aan rits of knopen wordt, logischerwijs, opgevangen door het wijde model van de jurk. Ik weet nog niet helemaal zeker wat ik van dat wijde model vind, maar onze meid zelf vindt het alleszins heel comfortabel.


En vandaag ben dus deel van de blogtour voor de lancering van dit nieuwe patroon:

Eryn's Midsummer Fairytale Dress

Elke week zullen jullie op woensdag een nieuwe versie van het patroon zien verschijnen, gekoppeld aan een extra thema. Mijn thema werd "stofje uit de kast", want dit stofje verbergt zich daar al in voor zolang ik het mij kan herinneren :-).

Een van de belangrijkste karakteristieken van het patroon is volgens mij de "platgestikte plooi" in het voorpand - oké, daar moet een betere naam voor zijn, maar die ken ik dus duidelijk niet. In deze stof valt die niet op, maar met wat paspel ertussen is dat alleszins een tof detail. Ook vind ik de armuitsnijding, die in een punt loopt, heel origineel en zeker voor herhaling vatbaar.


Het kind is content met een kleedje in katoen, dat is alvast meer dan ik had kunnen verwachten. Het kleedje wordt gedragen, zónder dat ik daarvoor eerst moet aandringen, dus dat zegt genoeg zeker?

Hou de komende weken de blog van Lieveke en zus
zeker in het oog voor nog meer versies van dit nieuwe
patroon.
Het patroon bestaat in papieren (15 euro) en digitale (7,40 euro) versie
en is hier verkrijgbaar.


 Patroon: Eryn's Midsummer Fairytale Dress - Lieveke en zus 
❦ Stof: roze met glittertjes, geen idee meer van naam of ontwerper

8 opmerkingen:

  1. idd, dat zegt méér dan genoeg!
    Daarvoor doen we al dat werk hé, Tine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt de prijzen voor de patronen verwisseld. Papier kost 15 euro, digitaal 7,40 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik echt een hele leuke versie! Zeer tof dat de mogelijke versies aan bod komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en staat prachtig! En fijn vooral dat ze hem toch gewoon wil dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh leuk zeg! En wie weet wil ze toch af en toe een nieuw jurkje nu ;)

    BeantwoordenVerwijderen